Je zult wel ontzettend blij zijn, zeggen mensen als je boek eindelijk is gepubliceerd. Nou nee. Een boek schrijven is veel leuker.
Mijn boek, over het schrijven van een managementboek, is verschenen. De mensen die mij hebben gecomplimenteerd, zeiden allemaal hetzelfde: 'Je zult wel blij zijn dat het is gelukt'. Maar ik ben helemaal niet blij. Natuurlijk, ik ben blij dat het is...
Zelf uitgeven is een aantrekkelijk alternatief geworden voor het uitgeven van uw managementboek door een traditionele uitgeverij. Maar wat zijn de voordelen en de nadelen en hoe maakt u de juiste keuze? Geerhard Bolte is uitgever van Haystack (een traditionele uitgeverij) én Dialoog (een selfpublishinguitgeverij): hij zet het voor u op een rij. Er zijn grofweg vier verschillende manieren...
Een digitaal ‘spelletje’ kost al vlug veertig euro, toch zuchten veel mensen als ze vijftien euro moeten betalen voor een e-book. Kan dat niet goedkoper? Dit is het tweede deel in een tweeluik over de prijs van boeken en e-books. ‘Ja maar, een e-book kost toch bijna niks om te laten maken,’ hoor ik vaak. Het klopt inderdaad dat de productie van een e-book goedkoper is dan van een...
Een managementboek kost al vlug twintig euro, en dertig euro is niet ongebruikelijk. Is dit te veel? Of te weinig? Het eerste deel in een tweeluik over de prijs van boeken en e-books. De Amerikaanse econoom Adam Smith beschreef hoe een ‘onzichtbare hand’ bepaalt wat de juiste prijs voor een product is, gestuurd door vraag en aanbod. Volgens die theorie is elke prijs die op een vrije...
Over wat een succesvolle communicatiestrategie is, bestaan heel wat theorieën. Soms heb je er wat aan om jouw managementboek nog beter onder de aandacht te brengen. Maar duik niet te diep in de theorie. Je boek promoten is vooral met je voeten in de modder staan.Door Yvette CramerIn het tweede seizoen van de tv-serie Missie Aarde ontdekt de bemanning van het ruimteschip Tasman een nieuwe...
Een taalfout is een ramp. Stel, je bent tekstschrijver bij een succesvol phishingbedrijf in Nigeria. Je hebt een prachtige tekst geschreven om klanten van ING uit te nodigen om de vernieuwde betaalpas aan te vragen. Je bent creatief en je hebt gevoel voor taal en pas nadat je de tekst tien keer hebt nagekeken, druk je enthousiast op send, waarna 170.000 Nederlanders jouw aantrekkelijke aanbod...